vespa històrica

Cualquier tema relacionado con los scooters.
Responder
mussol
Mensajes: 1
Registrado: 26 Jun 2020 12:37

vespa històrica

Mensaje por mussol »

bones,

som nou per aquí, de fet m'he donat d'alta per si me podeu ajudar a aclarir els dubtes que tenc amb la meva Vespa.

m'han comentat que si faig el procés de certificar-la com històrica m'estalviaré algo de la ITV i altres impostos, però mirant a altres foros veig que també és una despesa important perquè s'ha de dur a fer un peritatge.

val la pena fer tot el trull per donar-la d'alta com històrica?
se pot fer tot el procés aquí a Mallorca o l'hauria d'enviar a fora per fer-ho?
algunes de les peces no són originals, són molt restrictius amb això?
he llegit que a través d'un club és més fàcil (de fet vos he trobat per això), en que ajuda està ficat dins una associació/col·lectiu a nivell administratiu?

gràcies per tot i fins ara,

mussol



ToniZask
Mensajes: 134
Registrado: 29 Nov 2016 23:19

Re: vespa històrica

Mensaje por ToniZask »

Bones mussol!
Benvingut!!

Poc teui per aquí pes foro, avui en dia lo de ses xarxes socials i es whatsapp a passat davant....
Pero encantat d'aclarir-te dubtes semore que poguem!!!


Es tema d'històrica... T'ho diré a títol personal, sa veritat NO en tenc cap, pero tenc intenció de fer-ne colcuna pero encara no la tenc llesta, però t'explicaré lo que conec des tema.

Històrica, te ses seva ventatjes...
"De moment" no es paga impost de circulació, dic de moment perque es vehícles classics comencen a pagar impostos (fins ara a molts pobles estaven exentos), pero amb aquest tema amb vehicles històrics no l'han tocat.

Itv, no ho tenc molt clar pero es passa crec que cada 4 anys, i fina i tot tenc entés que habiliten un dissabte per anar tots es històrics junts...

Seguro, es més barato, pero amb limitacions (ara te les explicaré) però no molt més que si aconsegueixes un seguro per clàsica...

Limitacions, ojo, estat original, circulació en dies concrets, kilometratje anual limitat.


Es por fer tot es procés aquí? Si.
Preu? Uns 600€. Minim.

Vehícle en estat original i reconegut (certificat) per colcú que acrediti l'estat original des vehícle i trits burocràtics bàsicament.

El tema de la matrícula e donen una amb la "H" o pots quedarte amb sa teva original i afegir una ferretina amb sa H.

Opinió pròpia: per una vespa "normal" al dia de papers, es un gasto un poc de capritxo, ojo, de moment, perque si comencen ambses limitacions medi-ambientals per vehícles antics, es unics que se salven serán es històrics.


Jo, sa que tenc en ment fer, es una vespa 50 alemana, que no puc treure papers si no la faig històrica... Així si val la pena fer es gasto



Tmag
Mensajes: 85
Registrado: 27 Dic 2016 19:33

Re: vespa històrica

Mensaje por Tmag »

Hasta donde yo sé todo lo que ha explicado Tonizask es correcto.
- Exención, de momento, del pago del impuesto de circulación.
- ITV: hasta 40 años cada dos años, de 40 a 45 años, cada tres años y más de 45 años, cada cuatro. Ademas de eso, al menos en los coches hay exenciones como por ejemplo emisiones.
- Seguro, suele ser más barato.
- Limitaciones a la circulación y kilometraje reducido, en principio puede haber y se fijan sobre la ficha técnica. Lo mas asombroso que he conocido era que a un Porsche 911 le "limitaron" la velocidad a 60 km/h,...... en fin.
- El tema de la matricula, lo que dice Tonizask o bien la que empieza por H 4 números y 3 letras, o bien conservas la original y le pones una pegatina de "VH" junto a ella (pegatina o plaza que debe "brillar" como las matriculas).
-Lo importante a tener en cuenta es que el vehículo en cuestión pasa a ser considerado algo tipo "bien de interés cultural o patrimonial" o algo por el estilo, con lo que el estado podría reclamar los derechos sobre el vehículo con base a tal catalogación (imagínate un Rolls Royce del año de la pera que fue conducido por X, para una vespa no creo que se meuvan mucho)
- Lo de ser de un club es porque se debe emitir un certificado de que el vehículoscumple con los estandares de la época, que se encuentra en estado original, bla bla bla...... eso no impide que las piezas que son "consumibles" no pueda ser actualizadas, o cambiadas/modificadas por otras actuales si el recambio no se puede conseguir. Yo no montaria un freno original por muy original que fuera pues tendría 40 años por ejemplo...... el resto de piezas que pueden ser no originales deben conservar la estética original, por ejemplo manetas de frenos, hay réplicas y por eso no te pueden decir que no es un vehículo histórico,......... Simplemente se requiere un certificado de un club para "demostrar" que cumple con lo que era el vehículo en la época.



Responder